Društvene mreže i posao
Društvene mreže su otvorile jedan veliki prostor olakšanog promoviranja i dosega ljudima koji su naši ciljani kupci ili klijenti. Nekada je to sve bilo skuplje na radiju ili televiziji. Plakati, letci i drugi promotivni materijali su isto bilo dosta skupi, a sa druge strane spori. Vi zalijepite plakate po gradu i oni mogu da izdrže nekoliko minuta ako za vama dođe netko drugi i zalijepi svoje plakate. Sa druge strane u manjim sredinama to i nije bila toliko razgranata praksa. Sada možete biti na bilo kojem kutku planete i pustite svoj oglas i ciljate do detalja lokaciju i druge karakteristike ciljane grupe, uložite budžet kojim raspolažete i praktično trenutno pokrenete stvari.
Naravno i tvorci samih društvenim mreža sve više stežu obruč, smanjuju taj besplatni doseg i tjeraju vas da plaćate oglašavanje, ali i tako je to puno jeftinije od nekih ranijih oblika oglašavanja i sa druge strane lakše dolazite do publike.
No i na internetu je sad gužva, svako može da prodaje i u vašem dvorištu odakle god on bio, tako da morate znati kako da to napravite kako treba i da sa druge strane imate određeni skup vještina i estetskih osjećaja da bi vašim nastupom zainteresirali one koje želite. Sa druge strane morate imati dobru uslugu ili proizvod, ni najbolji marketing ne može izvući lošu ponudu, te da imate razvijenu strategiju koja je realna i ispunjiva.
Sa druge strane morate i razumjeti da su društvene mreže negdje alati za skretanje pažnje i da ste na njima podstanar, a da ste na svojoj web stranici stanodavac, i da uvijek može neko da vam sruši račun na društvenoj mreži i da izgubite sve ….., tako da je uvijek važno da glavne akcije ipak budu usmjerene na web stranicu, te da sa društvenih mreža usmjeravate na web stranicu promet.
Vrlo važna je i činjenica da se feed na društvenim mrežama brzo napuni sadržajem i nije lako pronaći neke starije objave koje su korisne, te da bude mnogo sadržaja među fotografijama, dok je na primjer sve na Youtube-u opet veoma lijepo organizirano u odnosu na Facebook i Instagram, ali na web stranici koju sami organizirate možete napraviti navigaciju kako god želite, da kategorizirate sadržaj na blogu, usluge, proizvode, zapravo vi određujete pravila i zato je jako važno da web stranica bude u prvom planu i na kraju krajeva da ponovimo, tu ste stanodavac.
Opet sa druge strane web stranica ne radi sam od sebe, sve morate sami u smislu pozicije na tražilicama i promoviranja uopće, dok su velike platforme već na pozicijama. Impresivne su brojke o korisnicima društvenih mreža, npr. Facebook oko 3 milijarde korisnika, Youtube 2 milijarde ….da ih ne navodimo sve… Ono što je najvažnije na društvenim mrežama je olakšana suradnja, algoritam nas već spoji po određenim kriterijima ili to mi napravimo sami. Već dugo su sa onog početnog stadija postali alati gdje su veoma zastupljene marketinške svrhe. Povezujemo se po poslovnim interesima, pronalazimo zaposlenike ili sami posao ….. Spisak nema kraja i možete sami dopuniti (smjeh).
No moramo spomenuti i neke negativne konotacije korištenja društvenih mreža, a to je na primjer gubitak nekih podataka ili gubitak računa (acounta) u koji smo mnogo uložili ali i dijeljenje nekih povjerljivih podataka tvrtke. Sa druge strane i zaposlenici mogu da troše svoje vrijeme na društvene mreže za vrijeme radnog vremena. Veoma važno je i šta objavljujete i vi i vaši zaposlenici jer možete da narušite ugled i da napravite probleme u kojima morate aktivirati krizni menadžment. No svakako mnogo više je benefita, ali naprosto ništa nije ni crno ni bijelo, pa stoga i mali osvrta i na lošije aspekte društvenih mreža.
Kada sve saberemo i oduzmemo brzina sa kojom se sad grade marke (brendovi) je impresivna i naravno da stvari treba gledati iz najboljeg ugla i koristiti sve ono najbolje što društvene mreže donose u marketinške svrhe.